FAQ

Wat kost een feest?
Alles hangt uiteraard af van de wensen van de klant. Er zijn, zoals in alles het geval is, verschillende prijzen in catering, zalen, fotografen, artiesten, decoratie, enz. Zoals we samen groeien naar een eindresultaat voor het feest of event, groeien we samen ook in de offerte of werken we naar een vooropgesteld budget.
Hoeveel tijd kruipt er in de voorbereiding van een feest?
Een concreet antwoord is hier moeilijk te formuleren. Er kruipen al gauw –afhankelijk van het soort feest en zijn intensiteit- een 50 à enkele 100-den uren in.
Hoeveel tijd op voorhand schakel je Enjoy in?
Speel niet te kort op de bal want dan is de kans groot dat je de locatie van je dromen misloopt of dat de cateraar die je voor ogen had reeds bezet is. Indien je toch wat aan de late kant bent, geen paniek: Enjoy heeft heel wat marktkennis en vindt steevast waardige alternatieven. Wanneer je feest plaats vindt in het buitenland, is de voorbereidingstijd natuurlijk groter. Reken voor deze laatste een minimum van 8 maanden. Ook om die reden dat hoe zuidelijker je gaat, hoe meer wij “mañana mañana” moeten horen....
Wordt er altijd met vaste leveranciers gewerkt
Wij doen te allen tijde beroep op een uitgebreid netwerk aan leveranciers. Dit zijn stuk voor stuk bedrijven met een onberispelijke reputatie, die net als wij hun werk met hart en ziel uitvoeren. Wij staan ook open voor de ideeën en specifieke wensen van de klant, waardoor samenwerking met onze ‘vaste’ leveranciers geen noodzaak is.
Regelen we zelf helemaal niks meer als we met Enjoy in zee gaan?
Integendeel: Om het feest van je dromen te kunnen realiseren, hebben wij uiteraard je input nodig. Enjoy biedt creatieve ideeën, jij beslist uiteindelijk. Wij nemen geen definitieve beslissingen alvorens de klant schriftelijk zijn akkoord gaf. Wij houden op regelmatige basis contact met de klant opdat ook die zijn dossier en de stand van zaken kan blijven opvolgen.
Wat zijn de voordelen om met Enjoy samen te werken?
Je geeft -een groot deel- uit handen, waardoor je een hoop inspanningen, tijd en kopzorgen uitspaart want het is een doolhof op ongekend terrein voor velen. Wij nemen dus de last van je schouders, regelen alle praktische kanten. Enjoy is zowel voor jou als voor alle onderaannemers het centrale aanspreekpunt. Slaap op beide oren, wij doen de rest! Ook op je feest (bij totaalorganisatie) zijn we aanwezig om alles te coördineren. Sommige aspecten van een feest mag je gerust zelf regelen, en moeten in het geheel van het feest geïntegreerd kunnen worden.
Maakt een weddingplanner een huwelijk duurder?
Integendeel! Wij kennen de markt bijzonder goed en weten op wie we beroep kunnen doen om je een optimale prijs/kwaliteit te kunnen garanderen. Wij onderhandelen de meest interessante deals.
Voor welke feesten kunnen we Enjoy inschakelen?
Eender welke reden om te feesten is goed om bij ons aan te kloppen: huwelijken, privé-feesten, babyborrels, communiefeesten, verjaardagsparty’s, house-warmings, productlanceringen, bedrijfsfeesten. Elk feest is er eentje op maat volgens de specifieke wensen en behoeften van onze klant.
Financieel, hoe gaan we te werk?
De klant geeft altijd zijn schriftelijke goedkeuring voor ieder onderdeel van zijn feest. Op deze manier zijn er ook nooit (onaangename) verrassingen en is het eindbedrag gekend alvorens het feest begint. Alle onderaannemers richten hun facturen aan Enjoy, en wij betalen deze zodanig dat ook hier alles onder controle gehouden wordt. Uiteraard zijn wij geen bank en schieten wij geen bedragen voor en werken dus met voorschotten. Elke betrokkene wordt betaald voor aanvang feest.
Beschikt Enjoy over ‘pakketten’?
Neen, absoluut niet. Elke klant wil iets anders, iedereen is uniek dus elk project wordt “à la carte” en uiterst persoonlijk uitgewerkt. We vertellen je graag onze vorige ervaringen/referenties, maar zullen nooit een feest kopiëren. Wij houden hier graag aan vast en dit is ook de reden waarom wij geen kant-en-klare feestpakketten hebben.
Kan ik overal huwen?
Neen. In België huwt de (plaatsvervangend) burgemeester in het daarvoor bij wet bestemd gebouw, meestal stad- of gemeentehuis. In sommige gemeenten worden uitzonderingen gemaakt en kan de huwelijksvoltrekking ook onder een ‘niet-burgerlijk’ dak vallen. Buitenlandse huwelijken worden binnen de Schengenlanden steeds moeilijker te voltrekken. Best eerst even informeren bij buitenlandse zaken of de ambassade van het land dat je voorkeur wegdraagt, om te verifiëren of een officieel huwelijk daar mogelijk is voor niet-residentiëlen.